پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118511
دادگاه فساد اقتصادي بايد علني باشد/قوه قضاييه در آزموني سخت و سرنوشت ساز قرار گرفته/مردم انتظار دارند برخورد با غاصبان بيت المال قاطع باشد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2241

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نشست سراسري پيشکسوتان جهاد و شهادت عصر سه شنبه با سخنراني سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در حضور 450 نفر از پيشکسوتان دفاع مقدس در دانشکده شهيد مطهري بسيج برگزار شد. 

 

سردار نقدي در اين نشست با اشاره به از خود گذشتگي هاي ملت ايران در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: حجم عظيمي از فداکاري هايي که شما جمع حاضر، امروز يکي از نمادهاي آن هستيد، براي اين نبود که شاه برود و شازده بيايد. اين ملت فداکار، خون داده تا اسلام حاکم شود. 

 

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: اين خيل عظيم شهدا و جانبازان و خون دل هاي خانواده هاي معظم آنان براي آن نبود که طاغوت برود و طاغوتچه ها بيايند. مردم به دنبال تحقق عدالت بودند و هستند و تحمل تمام سختي هاي انقلاب براي آن است که ظلم و تبعيض ها محو شود و عدل حاکم شود. 

 

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج ادامه داد: عده اي به خاطر سهم اندکي که در انقلاب داشته اند، فداکاري هاي عظيم ملت را ناديده مي گيرند و خود را صاحب انقلاب مي دانند و به خود اجازه مي دهند هر تحريفي که مي خواهند در فرهنگ و مرام انقلاب ايجاد کنند و هر تصرفي را در بيت المال روا داشته اند. انتظار هم اين است که دستگاه هاي نظام جلوي اين تصرفات ظالمانه ايستاده و حق مطلب را ادا کنند. 

 

وي با اشاره به برخي پرونده هاي دنباله دار در دادگاه ها، تصريح کرد: امروز قوه قضاييه در آزموني سخت و سرنوشت ساز قرار گرفته است و مردم انتظار دارند برخورد با غاصبان بيت المال و متعديان به اعتبار جمهوري اسلامي قاطع، بدون ملاحظه اسم و رسم ها و شفاف باشد. 

 

سردار نقدي ابعاد گسترده اين دست پرونده ها را يادآور شده و تأکيد کرد: اگر از چنين افرادي پرونده اي با چنين ابعاد گسترده اي مطرح شود که هم مفاسد و فحشاي اخلاقي، و هم مفاسد جاسوسي و براندازي و هم مفاسد اقتصادي در آن مطرح باشد، غير علني بودن جلسات رسيدگي به مفاسد اخلاقي براي جلوگيري از اشاعه فحشا در جامعه برابر قانون اساسي درست است. همچنين غير علني بودن دادگاه رسيدگي به مفاسد براندازي و جاسوسي نيز به جهت حفظ اسرار نظام و برملا نشدن روش هاي ضد جاسوسي سربازان گمنام امام زمان منطقي است و همه مي پذيرند؛ اما خواست عمومي اين است که رسيدگي به مفاسد اقتصادي چنين پرونده اي، در دادگاه علني مطرح شود. 

 

وي با اشاره به نقش وجود اين مفاسد در ايجاد نارضايتي عمومي در جامعه خاطرنشان کرد: مردم حق دارند بدانند چگونه افرادي با تجاوز به اموال عمومي نارضايتي توليد مي کنند و چگونه خودشان بر موج اين نارضايتي خود ساخته سوار مي شوند و با فريب مردم مجدداً آنها را مي دوشند. 

 

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه سخنان خود بيان کرد: مردم حق دارند بدانند پورسانت هاي سنگين نفتي را چه کسي به قيمت خدشه دار کردن اعتبار کشور از آن خود کرده است. همچنين حق دارند بدانند هزينه سنگين اداره برخي نشريات و روزنامه ها که هر روز همه با هم تيتر يکسان مي زنند و اتفاقاً اين تيتر يکسان، همان تيتر شب گذشته بي بي سي و ديگر رسانه هاي معاند عليه نظام است چطور تأمين مي شود. حق مردم است اطلاع داشته باشند هزينه اين به اصطلاح مطبوعات از کجا مي آيد. 

 

وي با اشاره به نقش برخي افراد متنفذ در فتنه سال 88 گفت: مردم حق دارند بدانند چک پول هاي بي اندازه اي که در سال 88 به اراذل و اوباش داده شد تا 8 ماه تهران را به آشوب بکشند و به مقدسات مردم توهين کنند و اموال عمومي را تخريب کنند از کجا آمده. 

 

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج همچنين اظهار داشت: مردم حق دارند بدانند چه کسي و با چه پولي لات ها و ولگردها را اجير کرد تا روز قدس سال 88 به خيابان بيايند و در مقابل راهپيمايي عظيم مردم تهران در اين روز با وقاحت تمام روزه خواري کنند و شعار "نه غزه نه لبنان" سر دهند، تا اعتبار جهاني ملت آزاديخواه ايران را خدشه دار کنند. 

 

وي در تشريح نقش سفارت انگليس در فتنه سال 88 افزود: مردم حق دارند نقش جاسوسخانه انگليس در آن حوادث تلخ را بدانند. رژيم منحوس پادشاهي انگلستان هنوز در حسرت پايان دوره سياه استعماري است و آرزو مي کند که به جاي نوکراني مثل رضاخان، خان جديدي پيدا کند و بر مردم ايران حاکم کند و با تفرقه افکني و پراکندن مردم ايران از محور اسلام و وحدت، آرزوي بازگشت به دوران سياه استعمار را دارد، که اين آرزو را به گور خواهد برد.

 

سردار نقدي نحوه رسيدگي به برخي پرونده هاي دنباله دار و مفتوح در دستگاه قضايي را يادآور شده و تأکيد کرد: اگر جلسات دادگاه در رسيدگي به جنبه هاي منکراتي و فساد اخلاقي پرونده ها و همچنين مفاسد جاسوسي و امنيتي نمي تواند علني باشد، پس لااقل رسيدگي به مفاسد اقتصادي در جلسات علني رسيدگي شود تا مردم دوست و دشمن خود را بهتر بشناسند و دلسوزان دروغين مردم رسوا شوند.

منبع: دانا

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html